HP ProBook 4525s - Když šílenství časem lehce odezní

08.11.2011 15:56

      Když jsem v dubnu tohoto roku psal recenzi na notebook HP ProBook 4525s, byl jsem ještě plný ne příliš příjemných zážitků s tímto notebookem. Jak si ale tento notebook stojí s přibližně půlročním odstupem?

    Tento článek není v žádném případě nějakou "novou recenzí" tohoto notebooku. Rozhodně nejde ani o počin typu: "Do háje, ona se ta recenze nelíbí, tak si to rychle vyžehlím." Tento článek je volným pokračováním původní recenze, která shrnula poznatky za první dva týdny používání. Níže najdete poznatky, ke kterým jsem se dostal až při nedávném servisním návratu notebooku ke mě, kdy jsem s ním musel opět jeden týden pracovat.

 

    Vezněme tedy napřed postupně všechny dříve zmíněné problémy a podívejme se na ně s odstupem času a posléze si řekněme něco více.

 

Nabootuj si myšičku

    Vpůvodním článku jsem zmiňoval problém v nastavení BIOSu, který způsoboval zaseknutí notebooku při spouštění Windows, pokud byla připojená nějaká periferie.

    Tento problém je však pravděpodobně vázán pouze na určitou výrobní sérii, další série již touto vadou nemusí trpět.

    Pokud se tedy podobný problém vyskytne, lze jej samozřejmě (pro někoho jednoduše, pro někoho složitě) opravit, což jsem samozřejmě udělal, protože notebook se využívá na škole. Velmi mě také potěšilo, že oproti původnímu nastavení toto vydrželo déle než měsíc, takže jsem nemusel již do ničeho zasahovat.

 

Sprechen you slovensky?

    Posuňme se ke klávesnici. Ta je u tohoto notebooku tříjazyčná, což není až tak obvyklé a mnohým nezkušeným uživatelům to způsobovalo a způsobuje potíže. Pokud se ale řadíte mezi ty počítačově zkušenější, pak si dozajista rychle zvyknete stejně, jak se to povedlo mě. Hůře na tom však byli učitelé a učitelky ze školy, ve které se notebook používá.

 

Tlačítka, tlačítka hejbejte se!

    Věcí, na kterou jsem si bohužel vůbec nezvykl jsou šipky. Ty jsou naprosto nevhodně vyřešeny viz. obrázek. Bohužel se stává stále větší módou takto šipky umiťovat, o čemž svědčí i to, že se s podobným řešením můžeme nově setkat nejenom u HP, ale třeba i u firem jako Acer,  Samsung atd.

 

    Další chybou, na kterou se možná dá zvyknout, ale mě se to dodnes nepodařilo, je tlačítko pro vypnutí / zapnutí Wi-Fi. To je umístěno vlevo nahoře od klávesy Backspace, takže poměrně často dochází k tomu, že místo odmazávání znaků v textu si vypnu Wi-Fi.

 

    Abych ale zase klávesnici pořád jen nehanil, jako velké plus vnímám to, že klávesnice je politíodolná (netestováno - udává výrobce).

 

Kde je kurzor?

    Posledním původně zmiňovaným problémem je touchpad. Ten má totiž na celé ploše dotykovou plochu a to i na tlačítcích. Pokud tedy máte stejný hloupý zvyk jako já, že po tlačítcích přejíždíte prstem, než konečně kliknete, můžete být nemile překvapeni. Tento problém jsem ve finální fázi nakonec řešil vypnutím touchpadu (ten se vypíná podržením prstu na bílé tečce v jeho levém horním rohu) a připojením myši, což je ovšem občas nepohodlné.

 

Spouštění...

Pozn. "Doba spuštění" = doba od zmáčknutí zapínacího tlačítka po načtení plochy.

    Tento moment je bych rád zaznamenal, protože se mi zatím nestylo, že bych něco podobného zažil. Jednou z věcí, která nebyla příliš dobrá u tohoto notebooku byla doba, za kterou se spustily Windows. Ta se i s čistým systémem pokybovala v časech od minuty a čtvrt po minutu a půl. Jaké však bylo moje překvapení, když jsem se k notebooku dostal a změři "novou" dobu spuštění systému. Během poslední doby v něm totiž přibylo velké množství programů, které jsou k výuce na Základní umělecké škole potřeba. Přes toto všechno se doba do spuštění Windows prakticky nezměnila. Bez sebemenších problémů se držena na čase minuta a patnáct vteřin.

 

Pár posledních slov...

    Dále již článek nebudu dělit a jen zmíním několik věcí, které za to spojí:

    První je povrch notebooku. Když se ke mně notebook před nedávnem dostal, ocenil jsem obzvláště povrch víka, protože jsem si nemusel dávat takový pozor, do čeho notebook schovávám. Pokud bych to měl srovnat se svým Asusem, tak u něj je to hrůza a děs.

    Druhou je napájecí kabel. Často se mi u notebooku stává, že napájecí kabel je prostě o chlup kratší, než potřebuji. Proto jsem u tohoto notebooku částečně ocenil delší napájecí kabel. Proč jen čístečně? No, protože se často přesouvám a veškeré kabely nosím s sebou, tak přece jen dávám přednost kompaktnosti.

    Poslední věcí, kterou bych zmínil je onen spekulovaný výkon. Je mi jasné, že když přejdu z notebooku s Intel Core i5 s 2,26 GHz a dvěmi jádry na podobný notebook, nemůžu čekat zázraky, ale aby se mi zasekával Word, to nevidím ani na počítačích s Windows XP a procesorem, který má ubohých 1,5 GHz a jedno jádro. Uznávám ovšem, že toto bude problém spíše operačního systému, než výrobku.

 

Druhý závěr:

    Když se na tento notebook podívám s delším časovým odstupem, musím uznat, že není až tak strašný, jak se jevil během prvních dvou týdnů. Kdo je na notebooky firem jako je HP, Toshiba nebo Samsung zvyklý, nebude mít větší problémy ani s tímto notebookem. Kdo je ovšem namlsaný z notebooků firem jako je Sony, Dell nebo Lenovo, mohl by mít problémy, než si zvykne.

 

Pozor!

V novém a snad i lepším nás nyní najdete na webu https://kupsikrecka.cz. K tomuto kroku došlo z důvodu převodu webu k jinému poskytovateli hostingu a tato stránka již bohužel nebude aktualizována. 

Autor webu - Vít Valečka

Anketa

Líbí se vám nový vzhled, nebo jste byly spokojenější se starým?

Celkový počet hlasů: 1334