Částečné zatmění Slunce 4.1.2011

04.01.2011 12:00

 

     Dne 4. Ledna 2011 došlo k částečnému zatmění Slunce, které bylo pozorovatelné i v ČR. Původně jsem měl mít službu na uherskobrodské hvězdárně, ale zdraví mi to nedovolilo. Když jsem se nakonec v devět hodin ráno dostal z postele, řekl jsem si, že ať se stane cokoliv, nesmím o toto zatmění přijít! Rychle jsem se připravil, nechal nemoc nemocí a šel pozorovat z okna jedné místnosti. Během tohoto „pozorování“ se mě a mojí sestře podařilo pořídit celkem slušné fotky, které si můžete prohlédnout na konci článku.

    Nyní bych ctěl říci několik slov k samotnému pozorování. Začátek zatmění by zkažený oblačností, ale nakonec se vyjasnilo. Konec zatmění však zkazila opět přibývající oblačnost.

    Fotografie byly pořízeny buď přímo (nejvyšší možná clona, nejkradší možná závěrka), přes speciální brýle pro pozorování Slunce a nebo byl obraz Slunce promítán přes dalekohled na strop místnosti.

 

 

Pozor!

V novém a snad i lepším nás nyní najdete na webu https://kupsikrecka.cz. K tomuto kroku došlo z důvodu převodu webu k jinému poskytovateli hostingu a tato stránka již bohužel nebude aktualizována. 

Autor webu - Vít Valečka

Anketa

Líbí se vám nový vzhled, nebo jste byly spokojenější se starým?

Celkový počet hlasů: 1334