The Elder Scrolls V: Skyrim News #1

12.02.2011 16:35

    Od dokončení konverze stránek se snažím najít nějaké nové informace k The Elder Scrolls V: Skyrim. Nakonec jsem toho našel trochu víc, takže informace zde uvedu ve zkratce a za každou zprávou bude následovat odkaz na celý článek za kterého jsem čerpal.

Drazí čtenáři. Nyní se prosím pohodlně usaďtě, protože rozhodně bude co číst!

1. Leveling

    K levelingu bude směřovat jen malá poznámka a to z toho důvodu, že ještě mnoho nevíme. Podle vývojářů bude leveling velmi podobný tomu z Fallout 3, nikoli tomu z TES4 Oblivion.

 

2. Kouzla v akci

Pozn. Dovolil jsem si z článku vystříhat nedůležité věci a doplnit některé důležité části.

    Tvůrci z Bethesdy si vzali z Bioshocku inspiraci pro kouzlení, přesněji řečeno pro jejich vizuální znázornění. V předchozích Elder Scrolls hrách létala kouzla z pěsti, během soubojů s mečem, štítem a podobně. „Když jsme předtím měli magii, nikdy to nepůsobilo tak, že ji skutečně používáte," řekl šéf Bethesdy Todd Howard pro Game Informer.

    Pokud budete mít tedy ve Skyrimu na jedné ruce přiřazené kouzlo, nebudete v ní moci mít nic jiného. Lze mít samozřejmě na každé ruce jedno kouzlo, ale zda je budete moci kombinovat, zatím nevíme. „Rádi bychom to udělali, ale nejsme si jistí. Bylo by to úžasné," řekl Howard.

    Ve hře má být přes 85 kouzel rozdělených do pěti škol magie – destruction (ničení), restoration (obnova), illusion (iluze), alteration (proměny) a conjuration (přivolávání). Zmizel mysticism (mystika), který tvůrci považují za přebytečný a nepotřebný. Velkou změnou má být samotný způsob používání kouzel. Nyní budete moci nepřítele sestřelit fireballem (ohnivá koule) z dálky, držet tlačítko a vytvořit tak efekt plamenometu, položit na zem runu a tím vytvořit ohnivou past, nebo použít dané kouzlo oběma rukama, kdy bude fireball mnohem účinnější, ale zároveň vyčerpá vaše zásoby magicky mnohem rychleji. Podobnou flexibilitu budou mít hráči i s „frost" (zmrazit) a „shock" (šok; v Oblivionu elektrický šok) kouzly.

    Díky technologii Havok Behavior budou kouzla mnohem uvěřitelnější. Vizuálně budou ztvárněná i na nepříteli. Pokud tedy zakouzlíte mrazící kouzlo, efekt uvidíte i na nepřítelově kůži. Pokud budete používat ohnivá kouzla jako plamenomet, za chvíli začne hořet okolní prostředí a všechno, s čím přijde kouzlo do kontaktu.

    Každé kouzlo bude mít ve Skyrimu své výhody a nevýhody: ohnivá kouzla budou způsobovat velké poškození, blesková (lightning) kouzla budou vysávat nepřítelovu magicku (magiku) a ledová budou vysávat staminu (výdrž) a nepřítele zpomalovat. Proti některým nepřátelům tak bude mnohem lepší použít konkrétní kouzlo. Díky tomuto systému mají být napínavější i kouzelnické duely. Jednou rukou tak budete ve vhodný okamžik kouzlit útočná kouzla, druhou rukou obranná kouzla a do toho ještě používat kouzelnickou hůlku jako štít, když bude nepřítel útočit.

Zdroj: překlad článku z Gameinformer.com ze stránek Eurogamer.cz

3. Herní menu

    Ve hře tak velké, jako otevřený svět RPG The Elder Scrolls V: Skyrim, je nabídka menu nezbytným zlem. I když nemusí být hezké, hráči potřebují způsob, jak snadno spravovat položky, dovednosti, mapu a jiné. Menu v Oblivionu fungovalo bez potíží a hráči s ním byli spokojeni, ale taktéž spíše připomínalo středověký vzhled MS Excelu. Pro pokračování, Bethesda usiluje o příjemnější uživatelské rozhraní.

    Spíše než upgradovat původní menu z Oblivionu nebo Falloutu 3, se Bethesda rozhodla odhodit je na smetiště a od základů vytvořit nové a jednoduší uživatelské rozhraní. Inspiraci hledá u společnosti Apple, a to z dobrého důvodu.

    Myšlenka Todda Howarda spočívá v otázce : "Co kdyby Apple vydal fantasy hru? Jak by to asi vypadalo?", "Přes všechno to množství informací a dat se dá např. iTunes ovládat velmi rychle, což je nyní náš cíl u Skyrimu", dodává.

    Stejně jako v Oblivionu, stisknutím tlačítka TAB nebo kruhu (konzole) otevřete menu. Namísto návratu na vámi posledně prohlédnutou stránku, Bethesda nyní nabízí jednoduché rozhraní, které nabízí kompas se čtyřmi možnostmi :

    Stisknutím prvního se dostanete k inventáři. Rozhraní je čisté kaskádové menu , které odděluje položky podle typu. Zde mohou hráči procházet zbraně, brnění a další předměty, které shromažďují v průběhu jejich cesty. Každý předmět je hmotný trojrozměrný bod s vlastními jedinečnými vlastnostmi. Tisíce položek jsou plně detailní, a hráči si každou mohou přiblížit nebo otočit. Můžete dokonce získat bližší pohled na květy a jejich kořeny vyberete pro alchymii. "To se stává zajímavé," říká Howard. "Můžete se podívat a zkoumat každou věc, kterou zvednete."

    Stisknutí dalšího tlačítka na druhé straně od kompasu dává hráči přístup ke kompletnímu seznamu magických předmětů, s kompletním popisem, jak fungují kouzla. Svět Skyrimu má více než 85 kouzel, z nichž mnohé mohou být použity mnoha různými způsoby.

    Stisknutí tlačítka pod kompasem táhne perspektivu kamery dozadu, aby odhalila obrovskou topografickou mapu Skyrimu. Zde mohou hráči zoomovat kolem vrcholků hor, údolí, potoků a zasněžených tunder, ketré se nacházejí na severu země. Kamera se táhne tak daleko, aby vám ukázala velikost herního světa. Na této mapě můžete spravovat quest ikony, plánovat trasu cesty, nebo používat fasttravel.

    Konečně, tlačítko nahoře nad kompasem. V předchozích hrách, astrologie hrála velkou roli ve vytvoření charakteru. Ačkoli Skyrim opouští strukturu tříd ve prospěch filozofie "jste takoví, jak hrajete", Bethesda si chrání vazby hráče na hvězdných znameních.

    Tři prominentní mlhoviny dominují nebesy Skyrimu - zloděj, bojovník a mág. Každá představuje jednu ze tří sad mistrovských dovednosti. V každé mlhovině se nachází šest souhvězdí, z nichž každé představuje jiné dovednosti. Stejně jako v Oblivionu, každý hráč začíná s možností použití všech 18 dovedností - každý hráč může použít obouruční zbraň, zkusit alchymii, nebo kouzla ničení (pokud jste je našli nebo koupili).

    Pokaždé, když se hráči zvýší jeho celková úroveň, může si vybrat doplňkové schopnosti pro jednu z 18 dovedností. Například, pokud bojujete většinu svých bitev s palcátem, můžete si vybrat perk, který vám umožní ignorovat brnění při použití zbraně. Stejně jako ve Fallout 3 vám hra umožní vybrat si je vícekrát. Jakmile si vyberete perk, rozsvítí se odpovídající hvězda v souhvězdí, což je vidět při pohledu do nebes.

    "Když se díváte na oblohu, vidíte něco jiného než kdokoli jiný. Vše je založeno na výběru souhvězdí," říká Howard.

Zdroj: překlad článku z Gameinformer.com ze stránek Skyrim.4fan.cz 

4. Audio & Video

    Na závěr opět pár lákadel. V poslední době se na internetových stránkách Gameinformer.com oěvilo několik videí. Při mém googlení jsem také narazil na obrázky (vytvořil jsem pro ně a také pro další obrázky galerii), které se objevili na stránkách časopisu Doupě. Prohlédnou si je můžete níže. Osobně doporučuji rozhodně video poslední (alespoň těm, kteří se zajímají o hudební část hry).

 

Nejprve několik obrázků ze hry (kliknutí - zvětšení na plnou velikost) 

 Galerii se všemi obrázky naleznete ZDE.

 

  

A tady několik Concept Artů.

 

 

 

 

Zdroje: Gameinformer.com; Skyrim.4fan.cz; Doupe.idnes.cz

 

Teaser ke hře

 

Prohlídka studia Bethesda Softworks, kde se Skyrim vytváří.

Pro ty, kteří nevládnou angličtinou jsem ZDE našel i český překlad.

 

A nakonec několi videí s rozhovory...

 

 

 

 

 

Videa z Gameinformer.com 

Se všemi daty bylo pracováni v souladu s licencí CC (Creative Common).

Pozor!

V novém a snad i lepším nás nyní najdete na webu http://kupsikrecka.cz. K tomuto kroku došlo z důvodu převodu webu k jinému poskytovateli hostingu a tato stránka již bohužel nebude aktualizována. 

Autor webu - Vít Valečka

Anketa

Líbí se vám nový vzhled, nebo jste byly spokojenější se starým?

Celkový počet hlasů: 371